Museum

In NEMO Science Museum in Amsterdam ontdekt iedereen, van jong tot oud, hoe fascinerend wetenschap en technologie zijn. Op vijf verdiepingen kan de bezoeker tentoonstellingen bezoeken, experimenten doen, demonstraties bekijken en workshops volgen.

Sinds het najaar van 2015 is het NEMO Science Museum (Amsterdam) naar volle tevredenheid overgestapt naar ScreenImpact. Bekijk hier de ervaringen van marketing & communicatie medewerker Jasper.

 

 

 

 

 

Voor de overstap naar ScreenImpact werd narrowcasting al uitgebreid ingezet door NEMO. Zo werden de schermen al intensief gebruikt voor de bewegwijzering, het tonen van de programmering en het verwelkomen van gasten en groepen. Al deze content werd extern gemaakt door de vormgever van NEMO en niet in de toenmalige narrowcasting software zelf. Door de vele wisselingen en het grote aantal schermen was dit een erg arbeidsintensieve taak. Een ander nadeel was dat het gebruik van de narrowcasting bij een erg beperkt aantal mensen lag en niet verspreid was binnen de organisatie.

“We werken sinds kort met ScreenImpact en zijn daar erg tevreden mee. Het systeem is gemakkelijk in gebruik, alle afdelingen van de organisatie kunnen er mee werken. De implementatie verliep soepel, ondanks de krappe planning vanuit onze kant. Als we ergens tegenaan liepen, was er altijd een snel antwoord. Deze flexibele opstelling wordt erg gewaardeerd. We willen nu nog graag een aantal extra toepassingen doorvoeren in het systeem. Het is fijn dat alles mogelijk is. Er wordt meegedacht en er kan snel geschakeld worden.”

Projectteam Narrowcasting –  NEMO Science Museum

In de zoektocht van NEMO naar een gebruiksvriendelijke en uitgebreide narrowcasting-oplossing kwam ScreenImpact net op tijd in het vizier van het wetenschapsmuseum. Na een demo in de slotfase van het inkooptraject kwam ScreenImpact als winnaar uit de bus. De gebruiksvriendelijkheid van de web-interface en het gebruik van templates gaven de doorslag. Door de lage leercurve en het visuele karakter van de interface is het gebruik van de software nu wijdverspreid binnen de organisatie. Op iedere afdeling zijn er nu mensen betrokken bij de narrowcasting. Tevens wordt nu alle content in de software zelf aangemaakt. Aan de hand van de geïmplementeerde templates kan iedereen in de organisatie content in de huisstijl van NEMO maken zonder dat hier een grafische vormgever aan te pas komt.

Op dit moment heeft NEMO twaalf liggende schermen, twintig staande schermen, twee verrijdbare schermen en een beamer op de software van ScreenImpact draaien. De verrijdbare schermen worden in het gehele pand ingezet. Om dit mogelijk te maken zijn deze schermen zowel liggend (landscape) als staand (portrait) te gebruiken. De players zijn tevens met wifi aangesloten voor optimale flexibiliteit.

NEMO heeft gekozen voor de uitgebreide variant van ScreenImpact, wat onder andere betekent dat de autorisatie per scherm en per gebruiker ingesteld kan worden. Zo hebben de medewerkers van de horeca bijvoorbeeld alleen de mogelijkheid om de schermen in de restaurants aan te sturen. Zo wordt specifieke content altijd op de juiste schermen getoond.

Benieuwd wat ScreenImpact voor u kan betekenen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

Recente cases